Chisinau – intoarcere in timp

Chisinau – Republica Moldova

Am ajuns la Chisinau si am descoperit un oras cu oameni simpli si zambitori (cu mult mai saraci decat noi, dar cu mult mai mult zambet si timp liber).

Traseul urmat a fost: Ploiesti – Focsani – Albita – Chisinau, un drum de 400 de kilometrii, din care 300 doar pe teritoriul Romaniei. Am mers aproximativ 6 ore pana la destinatie.

Am intrat in Moldova pe la vama Albita (unde am stat 40 de minute pentru controlul vamal- noi fiind autocar).

Drumul a fost relativ usor de parcurs spre Chisinau de la Albita. Cel mai  mult m-a impresionat faptul ca ei au inca o tara foarte „verde”.

Ne-am cazat la Hotel Cosmos – aflat chiar in centrul orasului pe Bulevardul Stefan cel Mare.

Noi nu eram surprinsi de „interiorul hotelului” pentru ca innainte de rezervare stiam exact cum arata…cam cum erau vechile noastre hoteluri innainte de anul 1989.

Am mancat foarte bine (in Moldova se mananca bine si cu bani putini) chiar langa hotelul Cosmos.

Ce-am vizitat in scurta noastra vizita in Chisinau?

Cladirea guvernului, Statuia lui Stefan cel Mare, Biserica Ciuflea, Arcul de Triumf, Turnul de Apa sau Muzeul Orasului Chisinau si evident am ajuns la vestitele magazine cu bombone Bucuria de unde am plecat cu o sacosa XXL de bunatati.

Preferatele noastre au fost cele cu struguri si prune. Sunt delicioase si bezelele lor trase in ciocolata si putin mai moi decat ale noastre care se numesc Zefir.

Moneda locala este leul moldovenesc iar ca paritate este 1 leu romanesc=4,62 lei moldovenesti.

Nu am schimbat la vama pentru ca la receptia hotelului am gasit un curs mai bun.

Am ajuns si la Cramele Milestii Mici unde am avut pe langa vizita si o degustare de vinuri.

Citeste si Cramele Milestii Mici - un oras subteran.

Chiar daca pare un oras in care timpul s-a oprit in loc pe undeva prin anii 1989 noua ne-a placut vizita, mancarea, vinurile si evident bomboanele.

More about Georgiana Albu

Din dorinta de-a pastra undeva gandurile bune sau mai putin ...am ajuns la aceasta etapa.Uneori scriu depre ce-mi place , dar uneori sunt critica si spun "verde-n fata"!

Comments

1. Răspunde

Chisinau este un oras minunat, care este intr-adevar mai sarac. Insa oamenii de acolo sunt veseli si buni.

Da, asa ni s-a parut si noua.Si pentru ca n-am reusit sa ajungem la Cricova la toamna il vom revizita 🙂

2. Răspunde

noi am vizitat chisinaul anul trecut, dar am intrat in tara pe la oancea, la gl. asa ca am vazut si mai mult din tara lor. da, sunt saraci, dar mi se par mult mai civilizati si intr-adevar, separati in patura de foarte jos si cea de foarte sus. totusi, orasul e superb!

1. Răspunde

Si noua ne-a placut orasul…este extrem de verde! Cel putin noua ne-a lasat aceasta impresie!

3. Răspunde

Imi place ca te plimbi in fiecare weekend. Te felicit!

1. Răspunde

Sunt mereu cu bagajele pregatite 🙂 insa doar 3 week-enduri din 4 sunt plecata (unul il muncesc).

4. Răspunde

Eu nu am ajuns inca la Chisinau, am fost doar la Balti, dar imi doresc sa ma reintorc in R. Moldova.

5. Răspunde

Ce oras frumos, chiar as vrea sa il vad si eu.

6. Răspunde

Mi-am dorit mereu să văd Chișinăul dar până acum nu am reușit. Articolul tău are elemente de convingere prin urmare îl trec pe lista de dorințe.

7. Răspunde

super, nu am fost niciodata, dar cred ca niciodata nu e prea tarziu

8. Răspunde

de cand ma chinui sa ajung :)… o sa reusesc pana la urma, pentru bomboanele alea mai mult!

9. Răspunde

Mi-ar placea sa vizitez Chisinau, alaturi de tine am descoperit ca merita sa-l trec pe lista de vizite.

10. Răspunde

Am fost si eu la Chisinau acum cativa ani. La fel ca si tine, am ramas impresionata de mancare si de dulciuri.

11. Răspunde

Am vazut orașul acum 25 de ani… Se pare ca multe lucruri nu prea s-au schimbat…

12. Răspunde

N-am fost la Chisinau pana acum, dar mi-as dori sa ma plimb un picut si pe acolo

13. Răspunde

Probabil sunt eu mai diferita, ca sa nu zic altfel, dar estul Europei nu ma atrage deloc. Ca turist, ma refer. Si uite, vad in pzoele tale ca e un oras frumos si cjurat Chisinaul, care ar merita o sansa ca sa-mi fac o parere in cunostinta de cauza.

14. Răspunde

Asta vara am vizitat si eu Chisinaul si mi-a placut tare mult acolo.
    In primul rand, aerul mi s-a parut mult mai respirabil decat la noi, si desi erau 30 si ceva de grade afara, temperatura se simtea undeva ca pe la 20 si ceva… Deci disconfortul termic mult mai in regula decat la noi.
    Apii, am fost cazata la hotel de 4 stele cu o suma derizorie, 40 lei romanesti.
    Nu mai spun ca am venit incarcata de haine si de cosmetice pe care le-am gasit mult mai ieftine decat la noi, asa ca am profitat din plin de escapada. 😀

15. Răspunde

Sotul meu a fost la Chisinau, s-a intors de acolo cu foarte multe dulciuri dar si amitiri frumoase legate de mancare si ospitalitatea localnicilor. Ma bucur ca am citit impresiile tale de calatorie.