Festivalul Trandafirilor din Kazanlak

Festivalul Trandafirilor – o „poveste” parfumata!

Cine a fost  maca o singura data in Bulgaria stie deja ca trandafirul este simbolul acestei tari.

Mai exact trandafirul de dulceata sau trandafirul de Damasc – roz si cu pun parfum deosebit.

Peste tot in toate targurile din Bulgaria sunt sticlute cu parfum sau apa de trandafiri, dulceturi, sapunuri si alte produse cosmetice – toate avand in prim-plan: trandafirul roz.

Asa ca  in Kazanlak se desfasoara in fiecare an  Festivalul Trandafirilor

Noi am ajuns in 2 iunie, dar Festivalul Trandafirilor era inceput de 2 zile si toate vaile de trandafiri erau in proportie de 70% culese.

Culegerea acestor flori se face dimineata devreme, innainte de rasaritul soarelui pentru a-si apstra aroma, in cosuri de nuiele.

Innainte de-a ajunge in Piata Centrala (unde erau desfasurate o multime de tarabe cu produse traditionale bulgaresti) am intrat sa vizitam si Muzeul Trandafirilor.

Pe aleea ce ducea spre muzeu ne-au pictat pe maini trandafiri roz ( probabil voluntari pentru ca nu am platit nimic pentru aceste picturi) si ne-am cumparat coronite din trandafiri.

Muzeul este micut si se viziteaza in 15-20 de minute. Aici sunt pastrate unelte care erau folosite la inceputuri, pentru prepararea si extargerea uleiurilor esentiale si a esentei de parfum.

Pentru ca un kilogram de ulei de trandafir necesita peste 3000 de kilograme de flori de trandafir, acesta a fost numit „aurul lichid”.

Pe aleea centrala din piata defilau la parada in costume traditionale din diferite colturi ale lumii (chiar am vazut si o echipa de moldoveni in costume traditionale).

Punctul de „atractie” a fost expozitia cu degustare de vinuri.

Iti era imposibil sa nu alegi macar doua sortimente de vin (noi am ales din trandafir si din zmeura).

In Kazanlak mancarea este relativ ieftina (pizza in jur de 15 lei, o cafea 3-4 lei, un suc 5 lei la terasele centrale).

Cel mai placut moment a fost la intrarea pe aleea centrala, unde am fost intampinati de o „ploaie” din petale roz, parfumate.

noi am fost intr-o excursie de o zi si nu ne-am cazat aici, insa cred ca ar fi meritat sa ramanem (cred ca preturile sunt decente pe zona aceasta) pentru ca drumul este destul de lung si obositor.

Festivalul Trandafirilor se desfasoara in fiecare an ( de aproape 100 de ani) in primul week-end al lunii iunie.

Poti vizita si Manastirea Shipka si Mormantul tracilor
daca ajungi in zona!

More about Georgiana Albu

Din dorinta de-a pastra undeva gandurile bune sau mai putin ...am ajuns la aceasta etapa.Uneori scriu depre ce-mi place , dar uneori sunt critica si spun "verde-n fata"!

Comments

1. Răspunde

O singură dată am fost in Bulgaria si mi.a placut mult. Speram sa ajungem din nou.

2. Răspunde

Super eveniment! Eu as da iama in dulceata de trandafiri!

1. Răspunde

Si noi am dat!

3. Răspunde

am cautat deja orasul pe google, dar vad ca e cam rpin centrul tarii, asa ca o sa-l pastrez la cutie pana ajungem pe acolo. anul asta ajungem si noi la nisipuri, e prima excursie in tara vecina! imi plac tare mult coronitele voastre!

4. Răspunde

Wowww…ce frumos este acolo!!! Îmi place la nebunie dulceața de trandafiri, aș mânca în continuu! 🙂

5. Răspunde

frumos eveniment si foarte parfumat,iubesc trandafirii.

6. Răspunde

Superb.
    Am fost si noi in Bulgaria, tot o zi, la mare.
    Si mie mi s-au parut foarte ok preturile.

7. Răspunde

Un festival al trandafirilor nu poate fi decât ceva minunat! Doar imaginativ și tot te trezești cu altă stare. Îmi plac trandafirii, florile toate, deci un astfel de festival l-aș primi cu mare drag. În Bulgaria am fost doar în trecere spre greci, nu știu de ce, nu m-a convins până acum.

8. Răspunde

Sunt curioasa cum este vinul de trandafiri, ce tarie are si cat de puternica este aroma acestora.

9. Răspunde

Acesta chiar este un eveniment interesant la care mi-ar plăcea să particip.

10. Răspunde

Este foarte interesant cum Bulgarii au facut o adevarata traditie din acesti trandafiri si multe lume lauda trandafirii Bulgaresti. Foarte interesant acest eveniment si imi plac pozele voastre cu coronita de trandafiri sau cu ei pictati

11. Răspunde

Ce frumos! Se pare ca isi respecta traditiile. Chiar mi-ar placea sa particip la un festival al trandafirilor.

12. Răspunde

Din pozele tale si din ce ne-ai scris, imi dau seama ca a fost tare frumos. Imi place foarte mult coronita din trandafir, dar si pictura pe mana.