Cetatea Sighisoara – parfum medieval

Sighisoara are acea liniste si acel parfum medieval pe care vrei sa-l simti constant.

Drumul de la Ploiesti la Sighisoara se poate parcurge in  3 ore si jumatate (daca nu faci opriri si daca pe  Valea Prahovei nu se circula cu viteza a doua..dar aceasta este o alta pveste…)

Noi ne-am cazat in Sighisoara, astfel incat am putut admira orasul la primele ore ale diminetii.

Ne-am lasat purtati pe stradute inguste, am admirat frumusetea orasului intr-o primavara superba.

Atractia principala o reprezinta Turnul cu Ceas.

Nu ai cum sa ratezi acest Turn pentru ca el se afla la intrarea in Cetate(treci efectiv pe sub el la intrare)

A fost ridicat in secolul al XIV-lea si are o inaltime de 64 de metri, 5 etaje, iar la etajul al patrulea se afla frumosul ceas decorat cu figurine sculptate in lemn.

15 figurine realizate de ceasornicarul Johann Kirchel (care-mi amintesc de Praga). O parte dintreaceste figurinereprezentau zilele saptamanii personajele fiind mitice. Zeitele:Diana, Marte, Venus,Mercur, Jupiter, Saturn , Soarele erau cele aflate spre Orajul de Jos, iar altele-simboluri ale pacii si dreptatii cu fata spre Cetate.

Figurinele originale au ars intr-un incendiu in 1676, copiile acestora sunt acum cele ep care noi le putem admira.

Plimbarile noastre au avut si scopul de-a vizita si alte obiective.

Turnul Cizmarilor are documnete care atesta existenta din 1522, insa si acesta a suferit in urma aceluiasi incendiu din 1676. A fost si el refacut ulterior.

Nu stiu daca se poate vizita pentru ca noi eram intr-o duminica foarte devreme pentru cei din Cetate (in jururl orei 8.30) si era inchis.

Turnul Croitorilor – construit in secolul XIII are o structura robusta, simpla si masiva.El a sufeit cea mai amre distrugere in urma acelui incendiu pentru ca aici erau depozitate arme si armament.

Turnul Cositorarilor se afla pe latura de sud-est a Cetatii Sighisoara.

Turnul Cizmarilor, Biserica din Deal, Vechea Scoala, Turnul Macelarilor, Turnul Franghierilor si Turnul Fierarilor sunt alte obiective pe care nu  trebuie sa le ratati daca ajungeti in Cetatea Sighisoara.

Unde mancam bine in Sighisoara?

Raspunsul este la Concordia.

Noi am baut o Sangria buna si am savurat diferite specialitati la preturi decente si portii mari si perfecte.

Singura mentiune negativa este ca locul este aglomerat si din acest motiv comanda dureaza aproape o ora. Noi am luat cina acolo si fiind intr-o sambata cu greu am gasit o masa libera. A doua zi, pentru ca aveam un traseu lung am vizitat Cetatea Sighisoara si ne-am intors la Concordia sa luam micul-dejun. A fost la fel de bun ca si cina (ceaiul si cafeaua Concordia sunt extraorinare) dar timpul de asteptare a fost la fel de lung (chiar daca noi eram primii clienti ai restaurantului).

Cetatea Sighisoara are inca acel aer medieval pe care l-am descoperit cu multi ani in urma!

Ma reintorc cu drag in aceste locuri minunate, pline de un parfum aparte!

More about Georgiana Albu

Din dorinta de-a pastra undeva gandurile bune sau mai putin ...am ajuns la aceasta etapa.Uneori scriu depre ce-mi place , dar uneori sunt critica si spun "verde-n fata"!